W tym roku odbyła się już...

Przedmiotem Konkursu było...

W poniedziałek 8 kwietnia...

REKOLEKCJE WIELKOPOSTNE

Za...

W dniach 15 - 17 marca w Zespole Szkół...

02 marca uczniowie Salezjańskiego Liceum...

ZAPRASZAMY NA DNI OTWARTYCH DRZWI W NASZEJ...

Wycieczka 2b i 1c gimnazjum

Aleksandra Pietrzak

4 grudnia 2015 roku klasy 2b oraz 1c gimnazjum wraz z opiekunami panią Aleksandrą Pietrzak, panią Katarzyną Rytel, panią Małgorzata Wyszomierska pojechały na wycieczkę do Łodzi.

Zbiórka odbyła się pod kościołem o godzinie 05:15. Podróż była długa, ponieważ na miejscu mieliśmy stawić się około 09:00.

Pierwszym punktem naszej wycieczki było Eksperymentarium, gdzie dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy o fizyce, astronomii oraz zastosowaniu tych dwóch dziedzin nauki w życiu codziennym. Potem był czas wolny, aby móc dokładniej się przyjrzeć i wykonać doświadczenia. Lecz i tak najciekawszy okazał się łącznik, przez który musieliśmy przejść. Nie był to zwykły tunel iluzji, przez który każdy z nas miał zawroty głowy - wydawało się nam, że się kręcimy. Piskom nie było końca. :) Następnie odbyła się gra laserowa, która trwała 25 minut. Każdy z Nas dostał swój pistolet, i ruszyliśmy do gry! Gra okazałą się trafionym pomysłem, każdemu z Nas podobała się ta atrakcja.  Łódź to piękne miasto, mieliśmy okazję aby zwiedzić Jego ulice, gdyż odbyliśmy spacer ulicą Piotrowską. Po godzinie marszu – trafiliśmy do Muzeum Animacji.  Dzieliło się to na dwie części. Pierwszą z nich było obejrzenie animacji pt. „Świteź”, na podstawie ballady Adama Mickiewicza. Potem udaliśmy się do pomieszczenia, gdzie podzieliliśmy się na cztery dziesięcioosobowe grupy i przystąpiliśmy do tworzenia animacji. Mogliśmy wybrać muzykę, nadać tytuł. Animacja wydaje się łatwą sztuką, lecz wcale tak nie jest, uwierzcie nam – żmudna to robota! Jest przy tym wiele pracy oraz potrzeba mieć wiele cierpliwości.  Mieliśmy wycinać z gazet różne postacie, literki, wzory, a następnie układaliśmy je, i za pomocą zdjęć powstawał nasz teledysk. Ostatnim punktem była Galeria Łódzka, w której obejrzeliśmy film pt. „ James Bond”.  Zakończył się on około 20:00.

Potem udaliśmy się do autokaru, udaliśmy się w stronę Sokołowa, gdzie byliśmy około 24:00.

Zmęczeni, lecz zadowoleni wróciliśmy do domu. :)