Przedmiotem Konkursu było...

W poniedziałek 8 kwietnia...

REKOLEKCJE WIELKOPOSTNE

Za...

W dniach 15 - 17 marca w Zespole Szkół...

02 marca uczniowie Salezjańskiego Liceum...

ZAPRASZAMY NA DNI OTWARTYCH DRZWI W NASZEJ...

WYCIECZKA KLAS PIERWSZYCH SLO

Grażyna Błońska

W dniach 23-27.05.2022 klasa IA i IB SLO wraz z opiekunami udały się na pięciodniową wycieczkę do Małopolski. Pierwszego dnia zwiedzaliśmy Sanktuarium Matki Bożej Częstochowskiej na Jasnej Górze oraz ruiny zamku w Olsztynie. Następnie wyruszyliśmy do Oświęcimia, gdzie mieściła się nasza baza noclegowa. Drugiego dnia udaliśmy się do Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu, w którym mogliśmy poznać historię obozu koncentracyjnego Auschwitz-Birkenau oraz jego więźniów. Po dwugodzinnym zwiedzaniu udaliśmy się do kina na film pt. „Doktor Strange”. Wieczorem przyszedł natomiast czas na ognisko i wspólną zabawę całej grupy. Trzeci dzień naszej wycieczki spędziliśmy w największym  w Polsce parku rozrywki, czyli  Energylandii.

Po wczesnym czwartkowym śniadaniu wsiedliśmy do autobusu i pojechaliśmy do naszej dawnej stolicy, Krakowa. Na początku udaliśmy się do Muzeum Książąt Czartoryskich. Obszerna kolekcja dzieł sztuki związana z polską historią wywarła na nas niemałe wrażenie. Ostatnim punktem naszej muzealnej podróży była sala z obrazem "Dama z gronostajem" Leonarda da Vinci. Po zakończeniu zwiedzania muzeum udaliśmy się do punktu informacyjnego, gdzie rozpoczęła się gra miejska. Podążaliśmy krokami krakowskiego mordercy z lat 50 XX wieku i jego ofiary, bo taki był temat gry. Po emocjonujących zmaganiach,  zmęczeni,  udaliśmy się do miejsca naszego zakwaterowania. Ostatni dzień wycieczki poświęciliśmy na zwiedzanie ruin zamku w Ogrodzieńcu i podróż do domu.

Po przybyciu do Sokołowa z żalem rozstawaliśmy się, gdyż te pięć dni zaowocowało integracją klas, zacieśnieniem przyjaźni. To jeden z wielu celów wycieczki, które udało się nam zrealizować.