W dniach 15 - 17 marca w Zespole Szkół...

02 marca uczniowie Salezjańskiego Liceum...

ZAPRASZAMY NA DNI OTWARTYCH DRZWI W NASZEJ...

21.02.2024r. na hali sportowej Zespołu Szkół...

We wtorek 13 lutego gościliśmy w naszej szkole...

Studniówka

Playlista filmowa:

...

UROCZYSTOŚĆ ŚWIĘTEGO JANA BOSCO...

Wycieczka klas 2B i 3B gimnazjum KARPACZ-PRAGA

Wioletta Zakrzewska
W poniedziałek 18 maja klasy II b i III b gimnazjum, już o 5:00 rano, wyruszyły na wycieczkę w Sudety. Głównym punktem naszej bardzo długiej podróży był Karpacz- malownicza miejscowość położona w Karkonoszach, niedaleko granicy z Czechami. Lecz po drodze zwiedziliśmy jeszcze Wrocław. Najpierw obejrzeliśmy Panoramę Racławicką- wielkich rozmiarów malowidło z dziewiętnastego wieku, przedstawiające bitwę Polaków z Rosjanami podczas insurekcji kościuszkowskiej w 1794 roku. Następnie udaliśmy się na spacer po Rynku. Zobaczyliśmy m.in. Ratusz, szklaną fontannę, Plac Solny, Ossolineum i Katedrę, przeszliśmy również po Moście Tumskim. Około godziny 20:00 dotarliśmy do Karpacza, gdzie mieszkaliśmy podczas całej wycieczki w pięknej Willi Koala.

Kolejny dzień stał się dużym wyzwaniem- czekała nas wyprawa na Śnieżkę (1602 m n.p.m.) - najwyższy szczyt Karkonoszy, a zarazem Sudetów. Ładna pogoda rano sprawiła, że pełni radości i siły rozpoczęliśmy wędrówkę. Jednak z każdą chwilą przestawało być tak wesoło- było bardzo stromo, robiło się coraz zimniej, a im bliżej szczytu, tym bardziej padało. W końcu, po parogodzinnej tułaczce, zmęczeni, ale usatysfakcjonowani, przybyliśmy na Śnieżkę do dawnego schroniska, a obecnej restauracji i obserwatorium. Po odpoczynku zeszliśmy niedługim, lecz dosyć trudnym szlakiem, by po południu znaleźć się jeszcze w Kościółku Wang w Karpaczu.

Dzień trzeci to wycieczka do Czech. Na początku pojechaliśmy do miejscowości Dvur Kralove, gdzie znajduje się Zoo safari- największe i najbardziej znane w Republice Czeskiej. Mieliśmy tam okazję jechać specjalnym autobusem safari obok stad zwierząt na wolnych wybiegach. Znalazł się też czas na indywidualne spacerowanie po ogrodzie zoologicznym. Potem pojechaliśmy do Adrspach, czyli tzw. Skalnego Miasta. Znajdują się tam formy skalne zbudowane z piaskowca, wyrzeźbione przez naturę w taki sposób, że przybrały kształt np. rękawicy czy pary kochanków.

W końcu nadszedł chyba najbardziej wyczekiwany przez nas wszystkich dzień- wyjazd do Pragi. Na godzinę 12.00 dotarliśmy do dzielnicy zwanej Hradczanami, w której codziennie o tej porze odbywa się zmiana warty honorowej. Następnie zwiedziliśmy Zamek Praski, gdzie mogliśmy wejść do wnętrza Starego Pałacu Królewskiego, Bazyliki św. Jerzego, Katedry św. Wita i Złotej Uliczki. Udaliśmy się też na spacer po placu Hradczańskim, moście Karola i ulicy Loretańskiej. Po czasie wolnym na Placu Wacława zjedliśmy obiad, po czym powróciliśmy do Karpacza.

Ostatni już dzień to głównie długi powrót do Sokołowa. Po drodze znaleźliśmy się jeszcze w Szklarskiej Porębie. Urzekły nas tam widoki Wodospadu Szklarskiego, Wodospadu Kamieńczyka oraz samego centrum miasta z widokiem na szczyt Szrenica. Niestety, wszystko co dobre szybko się kończy. Około północy mogliśmy już smacznie spać w naszych domach.