W tym roku odbyła się już...

Przedmiotem Konkursu było...

W poniedziałek 8 kwietnia...

REKOLEKCJE WIELKOPOSTNE

Za...

W dniach 15 - 17 marca w Zespole Szkół...

02 marca uczniowie Salezjańskiego Liceum...

ZAPRASZAMY NA DNI OTWARTYCH DRZWI W NASZEJ...

Trebnitz, Niemcy 2015

Obrazek użytkownika Krzysztof Naworol
Krzysztof Naworol

Nocą, 10 grudnia, grupa 15 uczniów z naeszgo liceum wyruszyła w kierunku Trebnitz. Podróż była długa i męcząca, ale to nie zepsuło naszych humorów. Gdy dotarliśmy na miejsce byliśmy pod wielkim wrażeniem naszego miejsca noclegu i pracy. Był to bardzo duży, stary, pięknie zachowany zamek. Przyjechaliśmy tam abyśmy mogli poznać osobiste historie kobiet, które angażowały się w działalność opozycyjną w czasach nazistowskich Niemiec, Niemieckiej Republiki Demokratycznej oraz Polskiej Rzeczpospolitej Ludowej. Przeprowadzaliśmy wywiady, których celem było poznanie ich sytuacji życiowej, wyzwań jakim musiały stawić czoła oraz refleksja nad tym jak ich biografie zostały przedstawione w historii i przyjęte przez opinię publiczną.
Zaangażowaliśmy się w przeprowadzenie wywiadów a także sfilmowanie i edycję tych rozmów. Poznaliśmy i zintegrowalismy się z niemieckimi kolegami i koleżankami, którzy okazali się być niezwykle sympatyczni. Spędziliśmy z nimi wiele godzin, które na pweno zostaną w naszej pamięci. Wymieniliśmy się numerami, snapchatami i dodalismy się do znajomych na facebooku, więc mamy nadzieję, że ten kontakt się utrzyma i nasze znajomości jeszcze bardziej się rozwiną. Na pamiątkę otrzymaliśmy od nich wywołane grupowe zdjęcie, które na pewno zawiśnie w niejednym domu. Ciężko było się pożegnać...
Ostatniego dnia pojechaliśmy zwiedzić Berlin, po którym oprowadził nas ks. Stanisław Szestowicki. Miasto było niesamowicie piękne a świąteczny rynek był świetną atrakcją. Mamy nadzieję na więcej takich wyjazdów.

Natalia Piwko

Więcej o zamku Trebnitz znajdziecie na ich STRONIE

Krótka relacja z prac nad projektem na zamku Trebnitz: