W dniach 15 - 17 marca w Zespole Szkół...

02 marca uczniowie Salezjańskiego Liceum...

ZAPRASZAMY NA DNI OTWARTYCH DRZWI W NASZEJ...

21.02.2024r. na hali sportowej Zespołu Szkół...

We wtorek 13 lutego gościliśmy w naszej szkole...

Studniówka

Playlista filmowa:

...

UROCZYSTOŚĆ ŚWIĘTEGO JANA BOSCO...

Wycieczka na Mazury klas: 1c i 1d SG

Lidia Krasuska

31 maja klasy Ic SG oraz Id SG wybrały się na wycieczkę na Pojezierze Mazurskie. Wyjechaliśmy o godzinie 7.00 rano spod naszej szkoły. Na miejsce dotarliśmy po niecałych czterech godzinach jazdy.

Jako pierwszą atrakcją była wizyta w Sanktuarium w Świętej Lipce. Trafiliśmy idealnie na koncert organowy. Wyjątkowością tego instrumentu są ruchome figurki poruszające się w rytm utworów. Po piętnastominutowym koncercie mnich pochodzący z tamtejszej parafii opowiedział nam o historii tego kościoła.

Kolejnym punktem naszego zwiedzania była wojenna siedziba Adolfa Hitlera tzw. Wilczy Szaniec znajdująca się niedaleko wsi Gierłoż. Po całym kompleksie bunkrów i baraków oprowadzała nas pani przewodnik, która w bardzo ciekawy sposób opowiadała nam o całej historii "kryjówki". Niestety w połowie zwiedzania zastał nas deszcz :( . Około godziny 17.00 nasza wycieczka dotarła do miejsca zakwaterowania w pieknym hotelu w Giżycku.

Następnego dnia  wstaliśmy o godzinie 8.30. Po obfitym śniadaniu wszyscy wyruszyliśmy na wycieczkę krajoznawczą po Giżycku. Przewodnik oprowadził nas po Wieży Ciśnień, pobliskim molo oraz Twierdzy Boyen. Cały dzień minął wszystkim pomyślnie, zwłaszcza że wieczorem mieliśmy dyskotekę.

Ostatniego dnia wycieczki wstaliśmy  wcześniej niż poprzedniego dnia, aby zdążyć się spakować. Ok. godziny 9.00 wszyscy już siedzieliśmy w autokarze.  Gwoździem programu naszej wycieczki był rejs po jeziorach: Mikołajskim i Śniardwy. Trwał on około półtorej godziny. Po udanym rejsie spożyliśmy obfity obiad. Gdy już wszyscy byli najedzeni, czekał na nas ostatni punkt tej wycieczki, czyli Leśniczówka Pranie - Muzeum Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego. Następnie wyruszyliśmy w drogę powrotną .

Dotarliśmy pod naszą szkołę ok. godziny 19.30. Jak było można się spodziewać, wiele osób stwierdziło, że wycieczka była udana i ciekawa ale zbyt krótka :(.