W tym roku odbyła się już...

Przedmiotem Konkursu było...

W poniedziałek 8 kwietnia...

REKOLEKCJE WIELKOPOSTNE

Za...

W dniach 15 - 17 marca w Zespole Szkół...

02 marca uczniowie Salezjańskiego Liceum...

ZAPRASZAMY NA DNI OTWARTYCH DRZWI W NASZEJ...

Wycieczka klasy 1A SG na północ Ojczyzny :)

Obrazek użytkownika ks. Mariusz Rygała sdb
ks. Mariusz Rygała sdb

Jako uczniowie klasy 1a SG, zaszczyceni towarzystwem wspaniałomyślnych i dobrodusznych opiekunów - pani Marzeny Soczkiewicz, pana Krzysztofa Naworola oraz księdza Mariusza Rygały, wyruszyliśmy 7 czerwca 2016 roku w arcyciekawą, pełną przygód wyprawę do Tolkmicka. W drodze do celu odwiedziliśmy naszą bratnią (ale nie tak wspaniałą, ukochaną i najlepszą jak nasza) szkołę salezjańską w Ostródzie, którą dokładniej zaprezentował nam ks. Robert Bednarski. Następnie wybraliśmy się nad położone w malowniczej okolicy jezioro Drwęckie.
Po dotarciu do miejsca docelowego, zakwaterowaliśmy się w domu salezjańskim i zjedliśmy smaczną kolację. Najedzeni, poszliśmy zapoznać się z okolicą i zobaczyliśmy piękne, tolkmickie molo. Po powrocie mieliśmy kilka wolnych chwil. Po nastaniu ciszy nocnej wszyscy grzecznie spaliśmy w swoich pokojach...:)
8 czerwca, prawie wyspani po ubiegłej nocy (przyczynił się do tego jakże wspaniały, stary, zabytkowy dzwon, wybijający co piętnaście minut aktualną godzinę), zjedliśmy śniadanie i szybko wyruszyliśmy w drogę, by móc zrealizować wszystkie punkty programu przewidziane na dzisiejszy dzień. Po dojechaniu do Gdańska zatrzymaliśmy się w Archikatedrze Oliwskiej w celu wysłuchania krótkiego, ale jakże pięknego koncertu organowego. Następnie odwiedziliśmy gdańskie Zoo, gdzie pan przewodnik podzielił się z nami swoją wiedzą dotyczącą zwierząt. Mieliśmy okazję podziwiać cały ogród jadąc bardzo dużą i wygodną kolejką. Po obejrzeniu większej części Zoo pojechaliśmy do Sopotu, w którym zjedliśmy bardzo dietetyczny obiad w McDonald's. Odwiedziliśmy również Operę Leśną, gdzie zadebiutowaliśmy śpiewając piosenkę o św. Janie Bosco. Reszta dnia minęła w jak największym spokoju... Wieczorem pod okiem Pana Tomka, zwiedziliśmy Muzeum na wieży prześlicznego kościoła św. Jakuba, gdzie mogliśmy z bliska podziwiać między innymi mechanizm tego wspaniałego, zabytkowego zegara, niektóre dziewczęta nawet go nakręciły, jak również zobaczyć kochane dzwony i panoramę Tolkmicka ze czterech stron swiata... Potem w Oratorium odbyło się wspaniałe Karaoke, gdzie połowa naszej najwspanialszej klasy odkryła swoje talenty muzyczne... :) Wygrała drużyna niebieskich :) Po tym. grzecznie udaliśmy się do łazenek a potem do łóżeczek :)

Dominika Kraskówna

Tolkmicko IA SG 2016 from Krzysztof on Vimeo.